Strona 1 z 1
Błąd 79 i 39
: ndz sie 08, 2010 23:39
autor: djset
Koledzy, poniżej błąd zapisywany w sterowniku. Po skasowaniu pojawia się już po kilku sekundach, pierw 79, poźniej 39. Poniżej skan z INPY. Co to może być? Sonda przed katalizatorem do wymiany? Spalanie mam tak jakby nieco większe...
Druga sprawa. Jakie macie ładowanie w autach? Ja mam 13,7V na wyłączonych obciążeniach, na obciążeniach standardowych ok 13,4V i nie wiem czy to nie za mało. W pozostałych autach wszędzie mam 14,2-14,4V!

Re: Błąd 79 i 39
: pn sie 09, 2010 00:05
autor: Dino444
Wydaje mi sie ze ladowanie jest napewno za male! 14,2-14,4V To wlasnie chyba jest prawidlowo.
Re: Błąd 79 i 39
: pn sie 09, 2010 00:39
autor: rypik
Czujnik EGT i sonda za katalizatorem do wymiany.
Ładowanie masz OK. Sprawdź tylko poziom wody w akku, większa oporność akku - większy spadek napięcia na regulatorze.
Re: Błąd 79 i 39
: pn sie 09, 2010 13:11
autor: djset
Aku jest nowe, tzn kupione 3 miesiące temu, oryginalny Bosch (jakiś tam specjalny), taki jak zalecany...
Jaki koszt czujnika i sondy?
Re: Błąd 79 i 39
: pn sie 09, 2010 14:19
autor: rypik
Sonda Bosch jak trzeba pytaj w hurtowniach, a EGT 11787831624 571.59
Re: Błąd 79 i 39
: pn sie 09, 2010 14:43
autor: Paffcio
Co do ladowania to pewnie regulator napiecia alternatora, tez to niedawno mialem co Ty i tez ladowanie rzedu 13,1-13,4
Re: Błąd 79 i 39
: pn sie 09, 2010 18:33
autor: djset
Paffcio, Też myślałęm że to regulator, zmienilem na ori kupiony w serwisie i to samo

Długie cienko swiecą, dobrze że mam bi-xenon, to nadrabia...
I teraz jeszcze jedno, bardzo ciekawe pytanie: co to jest EGT?

Wybaczcie, ale nie wiem... W dieslu EGR to wiem, ale co to jest to EGT i gdzie to nie wiem...

Re: Błąd 79 i 39
: pn sie 09, 2010 21:56
autor: Venom
djset pisze:Paffcio, Też myślałęm że to regulator, zmienilem na ori kupiony w serwisie i to samo

Długie cienko swiecą, dobrze że mam bi-xenon, to nadrabia...
I teraz jeszcze jedno, bardzo ciekawe pytanie: co to jest EGT?

Wybaczcie, ale nie wiem... W dieslu EGR to wiem, ale co to jest to EGT i gdzie to nie wiem...

Zapewne chodzi o Exhaust Gas Temperature - czyli temperatura spalin.
Re: Błąd 79 i 39
: pn sie 09, 2010 23:31
autor: djset
I chyba ostatnie pytanie: gdzie jest umieszczony czujnik EGT? Może zwyczajnie kostka w nim nie łączy? Tak jak może i sonda, ale gdzie jest sonda to już wiem

Auto bardzo długo stało w garażu, a poźniej jakiś czas na trawce, bo miejsce w garażu było potrzebne i może pojawiły się jakieś przyśniedziałe punkty...?
Re: Błąd 79 i 39
: pn sie 09, 2010 23:46
autor: rypik
Za katalizatorem
Re: Błąd 79 i 39
: czw sie 12, 2010 17:11
autor: djset
Wg rysunków EGT jest przed katalizatorem

A sondy są dwie (lewa i prawa). Jedna ma dłuższy przewód, druga krótszy... Skąd mam wiedzieć która padła?
Re: Błąd 79 i 39
: czw sie 12, 2010 18:51
autor: rypik
Chciałem napisać za kolektorem.
Podepnij kompa, odepnij sonde, i zobacz wg. nomeknlatury ktora to 1 a która 2.